Chcesz zapytać o cenę? Umówić termin?

ZADZWOŃ
782-777-444

 lub UMÓW WIZYTĘ

Opony bieżnikowane do samochodów Off-Road

Zastanawiasz się czy warto bieżnikować opony w swojej terenówce? Jakie są rodzaje takich opon i na czym polega różnica? Z poniższego artykułu dowiesz się więcej na temat!

Opony bieżnikowane, znane również jako opony regenerowane, zdobywają coraz większą popularność wśród miłośników samochodów terenowych. Ich rosnące uznanie wynika z wielu korzyści, takich jak niższe koszty zakupu oraz zmniejszony wpływ na środowisko. Proces bieżnikowania polega na nałożeniu nowego bieżnika na zużyty korpus opony, co pozwala na ponowne wykorzystanie opony i przedłużenie jej żywotności.

W świecie off-roadu, gdzie różnorodne warunki terenowe wymagają specjalistycznego ogumienia, bieżnikowane opony stanowią atrakcyjną alternatywę dla nowych opon.

Żeby wiedzieć czy warto bieżnikować trzeba znać przeznaczenie i potrzeby swojego auta!

Jakie rodzaje opon wyróżniamy w autach typu off-raod?

  • Opony Mud Terrain (MT)
  • Opony All Terrain (AT)
  • Opony Rock Crawling

    Powiedzmy o nich coś więcej:

    Opony Mud Terrain, czyli opony błotne, są zaprojektowane z myślą o ekstremalnych warunkach terenowych, szczególnie w błotnistym terenie. Charakteryzują się one agresywnym wzorem bieżnika z głębokimi rowkami, które skutecznie odprowadzają błoto i zapewniają doskonałą przyczepność. Bieżnikowane opony MT oferują porównywalną wydajność do nowych opon, zachowując właściwości trakcyjne, co jest kluczowe podczas jazdy po trudnym terenie.

    Opony All Terrain to uniwersalne opony terenowe, które łączą cechy opon drogowych i terenowych. Są one przeznaczone do jazdy po różnych nawierzchniach, od asfaltu po lekki teren. Bieżnikowane opony AT zapewniają dobrą przyczepność zarówno na twardych, jak i miękkich powierzchniach, co czyni je idealnym wyborem dla tych, którzy używają swoich pojazdów zarówno na co dzień, jak i podczas weekendowych wypraw off-road.

    Opony Rock Crawling są specjalnie zaprojektowane do pokonywania skalistych i kamienistych terenów. Charakteryzują się one wyjątkowo wytrzymałym bieżnikiem oraz wzmocnionymi ścianami bocznymi, które zapewniają odporność na uszkodzenia mechaniczne. Bieżnikowane opony do rock crawlingu oferują wysoką trwałość i przyczepność, co jest niezbędne do pokonywania trudnych przeszkód.

     

    Opony bieżnikowane do samochodów terenowych mają wiele zalet. Przede wszystkim są bardziej ekonomiczne niż nowe opony, co pozwala na znaczne oszczędności, szczególnie przy częstych wymianach ogumienia. Ponadto, proces bieżnikowania jest bardziej przyjazny dla środowiska, ponieważ zmniejsza ilość odpadów gumowych i wykorzystuje mniej surowców naturalnych.

    Ważne jest jednak, aby wybierać opony bieżnikowane od renomowanych producentów, którzy stosują nowoczesne technologie i wysokiej jakości materiały. Tylko wtedy można mieć pewność, że regenerowane opony będą bezpieczne i trwałe. Regularne kontrole stanu opon oraz ich odpowiednia eksploatacja są kluczowe dla zapewnienia bezpieczeństwa podczas jazdy w trudnych warunkach terenowych.

    Podsumowując, opony bieżnikowane stanowią atrakcyjną alternatywę dla nowych opon terenowych, oferując nie tylko oszczędności finansowe, ale także korzyści ekologiczne. Dzięki szerokiej gamie dostępnych modeli, każdy miłośnik off-roadu może znaleźć odpowiednie opony dostosowane do swoich potrzeb i warunków terenowych, w których najczęściej się porusza. Żeby zapoznać się z ofertą opon bieżnikowanych oraz uzyskać profesjonalne doradztwo zapraszamy do kontaktu z pracownikami serwisu JT Autocentrum.

     

    PYTANIA

    • Po czym rozpoznać, że już muszę wymienić opony?

      Stan opon ma kluczowy wpływ na bezpieczeństwo, dlatego warto go kontrolować i zadbać o wymianę przy wystąpieniu jednego z poniższych warunków:

      -zużycie bieżnika – gdy bieżnik osiągnął poziom zużycia(TWI), który znajdziemy w kilku miejscach na obwodzie – 1,6 mm

      -nastąpi separacja elementów opony (np. odklejenie bieżnika), zdeformowanie lub odkrycie drutówki

      -zauważymy plamy lub odparzenia wewnątrz opony

      -zauważymy wybrzuszenia i deformacje na boku opony związane z pęknięciem nitek osnowy opony

      -dostrzeżemy przecięcia i rozdarcia gumy na bokach opony

    • Co oznacza zużycie opony tylko z jednej strony?

      Jednostronne zużycie opony(tylko po wewnętrznej lub tylko po zewnętrznej stronie opony) najczęściej wynika ze złego ustawienia geometrii(zbieżności) kół lub też związane jest z problemami z zawieszeniem pojazdu. Trzeba to zdiagnozować i naprawić, żeby ponownie nie zniszczyć nowych opon, zapewnić bezpieczeństwo i chronić inne elementy pojazdu przed nadmiernym zużyciem.

    2021 jtautocentrum.pl | Nasz serwis używa plików cookies. Akceptując lub korzystając dalej z serwisu, wyrażają Państwo zgodę na politykę prywatności i cookies JT Serwis Marcin Ładowski z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Swojczycka 76, 51-502 Wrocław, NIP: 899-250-63-90, REGON: 932975190