Szukasz miejsca w którym profesjonalnie zaprogramujesz czujnik TPMS przy wymianie opon, lub albo wykonasz adaptację czujników po wymianie opon w punkcie w którym nie poradzono sobie z czujnikami? A może potrzebujesz dokupić czujnik i doprogramować go aby działał z pozostałymi?, Jeśli szukasz miejsca w którym rzetelnie i uczciwie rozwiążesz wszelkie problemy związane z czujnikami ciśnienia opon, właśnie je znalazłeś!
Co nas wyróżnia:
W JT Autocentrum kompleksowo zajmiemy się oponami do Twojego auta, również dużymi rozmiarami kół, sezonowaniem i przechowywaniem kół o opon oraz wszystkimi zagadnieniami związanymi z czujnikami ciśnienia opon TPMS. Oszczędzimy Twój czas, minimalizując ilość problemów i związanego z nimi stresu.
Zagadnienia związane z czujnikami ciśnienia opon TPMS:
TPMS ACURA, TPMS Alfa Romeo, TPMS Audi, TPMS BMW, TPMS Chevrolet, TPMS Chrysler, TPMS Citroen, TPMS Dacia, TPMS Daihatsu, TPMS Dodge, TPMS Fiat, TPMS Ford, TPMS Honda, TPMS Hyundai, TPMS Infiniti, TPMS Isuzu, TPMS Jaguar, TPMS Jeep, TPMS Kia, TPMS Lancia, TPMS Land Rover, TPMS Lexus, TPMS Mazda, TPMS Mercedes, TPMS MINI, TPMS Mitsubishi, TPMS Nissan, TPMS Opel, TPMS Peugeot, TPMS Porsche, TPMS Renault, TPMS Rover, TPMS Saab, TPMS Scion, TPMS Seat, TPMS Skoda, TPMS Smart, TPMS Ssang Syong, TPMS Subaru, TPMS Suzuki, TPMS Tata, TPMS Toyota, TPMS Vauxhall, TPMS Volkswagen, TPMS Volvo
W JT Autocentrum, na wykonanie usługi możesz poczekać w komfortowych warunkach, korzystając ze smacznej kawy, czytając tematyczną prasę i słuchając muzyki.
Zasada działania czujników powietrza TPMS
TPMS to system bezpośredni kontroli powietrza w kołach. Wykorzystuje zatem czujniki zamontowane wewnątrz opon. Zasada działania czujników wydaje się być prosta – czujniki radiowe, zasilane bateriami, przekazują zdalnie do komputera pokładowego dane o aktualnym ciśnieniu i temperaturze powietrza w każdym z kół. Co jest istotne – każdy czujnik ma swój numer, który identyfikuje go w jednostce centralnej. Dzięki temu wiadomo, w którym kole brakuje powietrza. System informuje o spadku ciśnienia natychmiast. Zaletą tego systemu jest też to, że jeśli powietrze zeszło na postoju, kierujący samochodem dowie się o tym jeszcze przed rozpoczęciem jazdy. Dzięki temu nie zniszczy opon, co w praktyce może oznaczać spore oszczędności. Jednak system dbający o bezpieczeństwo w ten sposób ma też pewne wady, które najczęściej wiążą się z dodatkowymi kosztami eksploatacji.
Koszty eksploatacji systemu kontroli powietrza kół TPMS
Na właściciela samochodu czeka kilka niespodzianek związanych z układem TPMS. Kupując auto wyposażone w taki system i słysząc o jego licznych zaletach, raczej nie myślimy o wiążących się z tym kosztach. Nawet w przypadku zmiany miejsca zamontowania kół (przód-tył) system należy ponownie zaprogramować, gdyż w razie awarii koła będzie pokazywał błędnie miejsce usterki – np. poda informację o braku powietrza w przednim tylnym, gdy rzeczywiście przebite będzie przednie. Możliwe jest też, że jeśli rekomendowane ciśnienie w przednich i tylnych kołach jest różne, komunikat o usterce wyświetli się natychmiast. Kolejny koszt pojawi się, gdy chcemy mieć dwa komplety kół. Aby korzystać z zalet systemu musimy zaopatrzyć się w dwa komplety czujników! To dodatkowy wydatek. Wiele osób w takiej sytuacji decyduje się na jeden komplet kół, zmieniając tylko opony.
Co gorsza, jeśli koła chcielibyśmy wymienić samodzielnie, to sterownik auta bez odpowiedniego zaprogramowania nowych czujników ich nie zauważy. Czy każdy serwis opon poradzi sobie z programowaniem czujników? Nie, nawet jeśli ma właściwe narzędzie! Jest nim radiowy programator, który należy zbliżyć do koła, zapisać dane czujników oraz ich miejsce na samochodzie, a następnie podłączyć do jednostki centralnej i skonfigurować układ TPMS. Dopiero po odpowiednim zaprogramowaniu układu przestanie wyświetlać się komunikat: „System TPMS niedostępny”.
Dlatego zapraszamy do JT Autocentrum – u nas posiadając nie tylko najnowocześniejszy programator, ale także wiedzę, poradzimy sobie z każdym układem TPMS. Często wymiana kół gdzie indziej oznacza dla właściciela auta dodatkową wizytę w naszym profesjonalnym serwisie, ponieważ zazwyczaj wulkanizator tylko zmienia koła i opony. Oczywiście jesteśmy w stanie pomóc również w takiej sytuacji, ale zapraszamy do skorzystania z naszych kompleksowych usług
Inną kwestią są baterie, które zamontowane są w czujnikach. , Producenci najczęściej deklarują ich działanie przez 6-12 lat. Potem czujniki należy wymienić. W praktyce mogą one jednak ulec uszkodzeniu nawet wcześniej np. podczas wymiany zapieczonych zaworków. Na szczęście nie muszą być to oryginalne czujniki sprzedawane – takie z serwisu dilerskiego! W JT Autocentrum proponujemy czujniki markowe, jednak znacznie tańsze!
Stan opon ma kluczowy wpływ na bezpieczeństwo, dlatego warto go kontrolować i zadbać o wymianę przy wystąpieniu jednego z poniższych warunków:
-zużycie bieżnika – gdy bieżnik osiągnął poziom zużycia(TWI), który znajdziemy w kilku miejscach na obwodzie – 1,6 mm
-nastąpi separacja elementów opony (np. odklejenie bieżnika), zdeformowanie lub odkrycie drutówki
-zauważymy plamy lub odparzenia wewnątrz opony
-zauważymy wybrzuszenia i deformacje na boku opony związane z pęknięciem nitek osnowy opony
-dostrzeżemy przecięcia i rozdarcia gumy na bokach opony
Jednostronne zużycie opony(tylko po wewnętrznej lub tylko po zewnętrznej stronie opony) najczęściej wynika ze złego ustawienia geometrii(zbieżności) kół lub też związane jest z problemami z zawieszeniem pojazdu. Trzeba to zdiagnozować i naprawić, żeby ponownie nie zniszczyć nowych opon, zapewnić bezpieczeństwo i chronić inne elementy pojazdu przed nadmiernym zużyciem.